ข้อตกลงในการลงทะเบียนเรียน
Terms and Agreement on Online Registration for Course/Section

1.       นักศึกษาต้องลงทะเบียนเรียนด้วยตนเอง โดยใช้รหัสนักศึกษา และ Password (รหัสส่วนตัวที่ต้องรักษาไว้เป็นความลับ) หากมีข้อมูลปรากฏในการลงทะเบียนเรียนทางอินเทอร์เน็ต จะถือเป็นการกระทำที่เกิดขึ้นโดยนักศึกษาเองและจะไม่สามารถแก้ไขได้
Students must register for courses and sections by themselves by using Student ID No. and password (confidential). Any actions related to online graduation request will be considered done by the student.

2.       นักศึกษาเลือกรายวิชาตามหลักสูตรในคณะ/ภาควิชาที่สังกัด โดยดูจากหนังสือ “ คู่มือการลงทะเบียน   ” หรือ ขอคำแนะนำจากอาจารย์ที่ปรึกษาคณะที่นักศึกษาสังกัด
Students can select courses of their department/school from the BULLETIN and Register Book. Alternatively, they may seek advice from their advisors.

3.       เมื่อลงทะเบียนเรียนเรียบร้อยแล้ว ต้องพิมพ์ใบรายงานผลการลงทะเบียนเรียน (มรส.18.1) เพื่อนำไปชำระเงินค่าลงทะเบียนเรียนภายในวันที่ที่ระบุไว้และตามวิธีที่มหาวิทยาลัยกำหนดเท่านั้น
After registration, students must print the Confirmation Slip ( RSU 18.1) to make a payment via the methods stated within the specified date.

4.       นักศึกษาที่ลงทะเบียนเรียนแต่ไม่ชำระเงินค่าลงทะเบียนเรียน หรือชำระเงินเกินกำหนด จะถือว่าการลงทะเบียนเรียนเป็นโมฆะ นักศึกษาต้องติดต่อสำนักทะเบียนนักศึกษาเพื่อขอลงทะเบียนเรียนใหม่ในช่วงเพิ่ม-ลดวิชา
Failure to make payment or a late payment will result in the void registration. Students will be required to contact the Records Office to register for courses again during the add/drop period.

5.       นักศึกษาที่ไม่ลงทะเบียนเรียนทางอินเทอร์เน็ต หรือ ลงทะเบียนเรียนไม่สมบูรณ์ นักศึกษาต้องติดต่อสำนักทะเบียนนักศึกษาเพื่อขอลงทะเบียนเรียนล่าช้า
Students who do not register or complete the registration online are required to request for late registration at the Records Office.